Viharszeg

Amikor a mérnök kikapcsol

Rossz döntés

rd.jpg

– Miben segíthetek?

– A lelkéért jöttem.

– Á, nincs abban semmi keresnivaló.

– Valóban?

– Nézze, sokat dolgozom, a lelkem is eladtam már a cégnek. Nincs már semmi fontos benne.

– Azért én mégis elvinném.

– Csak unatkozni fog vele.

– Látok benne pár tényszerűséget az esettel kapcsolatban. Ami jelen körülmények ismeretében egyértelmű bizonyíték.

– Az kamu. Ne higgyen neki. Mielőtt kocsiba ültem, még én se gondoltam komolyan.

– Mégis megtette.

– Nem volt választás. Mi mást tehettem volna?

– Mindig van választás. Ez a legutóbbi döntése pedig végérvényesen megpecsételte a sorsát.

– Most mit jön nekem ezzel a lelki dumával?

– Jaj! Azért ez nem volt szép magától.

– Nekem se tetszett. Így utólag.

– A maga sorsa eldőlt. Odafönn, a Számvevőszék úgy döntött, vinnem kell! Elszámolni valója van.

– Miféle elszámolásról beszél? Mitől lett olyan sürgős nekik ez a dolog?

– Betelt a pohara. El kell számolnia a leszámolásával.

– Na, jó! Látom, nem értünk szót. Van pénzem, mondjon egy árat.

– Maga viccel?! Ez nem szórakoztató.

– Pedig nincsenek komoly dolgok az életben.

– Már nem ott van. Ha figyelt egy kicsit. Nézze meg a lángoló roncsot, amit maga után hagyott. Ott egy hulla. Nézze meg azt a férfit, akit elgázolt. Mégegy hulla. Két élettel számolt le egyszerre. A motoros lett volna a harmadik, de azt meg kikerülte. Pedig sosem kedvelte az egyenes utat.

– Most ki akar hallgatni? Meg kellett fordulnom. És ha ide is kerülővel érkeztem, mit bántja az magát?

– Maga nem megfordult, hanem kifordult önmagából. Azt is beismerte, hogy sokat került mostanában.

– Most meg akar fenyegetni?

– Először a feleségét kerülte meg. Azzal a szőkével.

– Á, értem már. A múltamban vájkál. Mi köze ennek a lelkemhez?

– Nem volt szép.

– Melyik? A szőke vagy a feleségem?

– Amit csinált. 

– Hisz félrelépett. Miért nem az ő lelkéhez megy vájkálni?

– Maga most ne ezzel foglalkozzon. Van ettől nagyobb problémája is.

– Á, értem. Az előbb még a lelkem érdekelte, most meg a problémáimmal foglalkozik?

– Nem, azzal magának kellett volna törődnie. Ezért jutott ide is. Itt már nincs több választása. Na, Induljunk!

– Árulja már el nekem, hogy mégis hova akar vinni?

– Egy melegebb éghajlatra. A lelkét leszállítom, ami pedig benne van, arról később fog számot adni. Bíróság előtt felel érte.

– Na, álljunk meg egy percet. Van magának engedélye ehhez? Mi az, hogy csak úgy elém áll, oszt ukmukfukk vinné a dolgaimat?

– Milyen dolgait? Miből gondolja, hogy van bármije is, amit megtarthat magának? A testét már elvesztette, most rakják hullazsákba, a lelkén pedig rajta van a kézbesítés címe. Én pedig a postás vagyok.

– Maga szórakozik velem? Ez az egész csak kamu, nem is ismerem. Régen nem így mentek a dolgok, más világ volt.

– No, ezt jól mondta. Ez itt a másvilág. Ha kiadta a lelkét, hát viselje a következményeket.

– Az nem megy. Különben is magának nem adnám még a kutyámat se, nem hogy a lelkemet. Igazságos bánásmódot követelek! Kérem vissza a testemet!

– Itt másképp mennek a dolgok. Jobb, ha beletörődik, maga már végérvényesen halott.

– Dehát én nem akarok meghalni! Az előbb még csak a lelkemet akarta, majd a múltamban áskálódott. Most pedig már meg is akar ölni? Miféle gyilkos maga.

– Az nem én vagyok. Maga követett el itt kivégzést. Nézze meg jól, mit okozott. A testét is alig bírták kiszedni az égő roncsok közül.

– Az a pasas azt kapta, amit megérdemelt.

– No és maga? Minek nevezné azt a szőkés kalandot, ismeretterjesztésnek?

– Az az én dolgom. Amúgy meg mit vádaskodik, bizonyítson is.

– Minden bizonyíték ott van a lelkében. A nyomozati anyag része. Ne gondolja, hogy nem kell felelnie a tetteiért!

– Szóval már nyomoznak is utánam. Már a másvilágon sincs nyugta az embernek. Ez volt korábban is. Mindig hallottam a hangokat, belül. Nem tudtam eldönteni, hogy kinek adjak igazat, így aztán ki kellett kapcsolni, mert idegesítő volt. Már akkor is koslattak utánam?

– Az a lelkiismerete volt. Hallgathatott volna rá. De maga rossz döntést hozott, hát most láthatja, mivé fajultak a dolgok.

– Na, ebből elegem van. Fel akarom hívni az ügyvédemet. Hol a telefonom?

– Ne hülyéskedjen itt. Mégis mit mondana neki, hogy a másvilágról hívja? Nem fog test nélkül mászkálni, meg mindenféle hívásokat bonyolítani?

– Vihetjük már, Főnök? Meddig játszik még vele? – kérdezte egy sötét árny, aki a társával már másodjára jött vissza, s unta a környéken helyszínelő rendőrök munkáját bámulni. – Amíg maga a taggal beszélt, addig megjelent az a börtönviselt. Odasétált a másikhoz, akit ez a fazon elgázolt és visszarakta a lelkét a testébe.

– Mi?! És ti mégis mi a halált csináltatok addig?

– Főnök, annak élnek a szavai. Nem bírtunk meg vele.

– Mit sötételsz oda-vissza?! Ezt is nekem kell intézni?

A Főnök a gyilkoshoz fordult.

– Erről is maga tehet. Mégis mit képzelt, hogy mindenféléket káromkodik?

– Megijedtem. Hirtelen halálfélelmem lett.

– Elegem van magából! Most nézze meg, mit okozott! Idehívta azt a kopaszt.

– De kérem, nem is ismerem.

– Ne beszéljen félre! Magát már rég odalenn kellene, sütögessék. Nyilvánvaló, hogy semmi köze a felvilághoz. Csak azért van még itt, mert az a kopasz beköpte.

– Nem tudom, miről beszél.

– Ilyenek maguk mind. Nem tudják, ki mit beszél, és ez rendben is lett volna, ha maga nem kezd el káromkodni.

– Azért, mert azt mondtam: „Úristen!!”. Attól ez a nagy felfordulás? Nem gondoltam sosem, hogy ennek értelme is van.

– Fogja be! Maga nincs abban a helyzetben…

Ám ekkor a kopasz odalépett a halott testéhez és csak annyit mondott:

– Kelj fel, most!

A Főnök ordított:

– Kapjátok el, fogjátok a lábát!

– Kelj fel!

– Fogd be!

A sötét árnyak azonban kénytelenek voltak engedni a túlerőnek. A halott felkelt.

– Maga okozta ezt a balesetet? – kérdezte a kopasz.

– Hogy? Hol vagyok?

– Na, idefigyeljen, maga pernahajder. Most szépen odamegy ahhoz a pasashoz, akit az előbb elgázolt és megbeszélik a félreértéseket. Megbocsátanak egymásnak.

– Mi történt?

– Visszatért az élők közé. Az előbb még halott volt.

– Kicsoda Maga?

– Egy gyilkos, aki újjászületett.

– És mit tett velem?

– Eleget öltem, most itt az ideje jóvá tenni a dolgokat.

Viharszeg

A munkám során energetikai számításokat készítek. Ezek dög unalmas excel táblák. Lennének, ha ide tenném őket. Szóval, ha unod a táblákat, akkor olvasd a blogomat. Fel fog frissíteni.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

süti beállítások módosítása